tirsdag den 3. januar 2012

Glædeligt 2012 og årets første produktion


Barnevognstæppe i alle regnbuens farver i dobbelt bomuldsgarn og p nr 4½
Gammeldags lanolinblebukser i ægte lanolingarn fra dengang-- og en krave til at spare vasketøj med

Nytåret er ovre-- vi fejrede det i ro og fred med vores højgravide datter og hendes forlovede--- og kl 24 kom gode naboer på besøg og skålede nytåret ind og de herrer gik ud og skød fyrværkeri af- mens Balder rystede og var helt rundt på gulvet. Næste år skal han have noget beroligende- det her var sidste gang jeg har set vores hund så forvirret af fyrværkeri og skud.

Derefter stod den på hyggesnak trods et lille uheld, da en af nabokonerne faldt og slog sine briller i stykker og slog ansigtet i asfalten, da hun ville banke på vores rude for at komme ind. Hun har det heldigvis bedre nu.

Vi har tradition for Irish coffee denne aften, så det blev sent, da vi diskuterede lokalhistorie og det tager tid når ens kommende svigersøn er sidsteårsstuderende på historiestudiet- men hyggeligt var det og vi var først til køjs kl 3.45 --- det er længe siden vi har været så sent oppe.

Nu er der ryddet op efter jul og nytår og kun juletræet står til Helligtrekonger i år .

Lidt festfyrværkeri er det dog blevet til i strik i form af et barnevognstæppe i alle regnbuens farver i dobbelt bomuldsgarn fra bl.a. Stof og stil. Derfor passer farverne heller ikke- de er langt dybere klarere og mørkere  men fotoapparatet ville bare ikke vise det.

Små lanolinblebukser og en enkelt krave er det også blevet til. så nu er vi ved at blive klar til den lilles ankomst--- der er kun 6 dage til termin og hun har det godt bortset fra vand i benene og smerter i den forbindelse.Mine brugte ikke andet men det var jo også før engangsbleerne i hel størrelse holdt deres indtog og jeg syntes de var praktiske og smarte.
Nu har jeg strikket nogen i nødsbetryg, hvis der viser sig en lille rød mås en dag.

16 kommentarer:

Kirsten sagde ...

Det lyder til at ha´ været nogle rigtig hyggelige dage ;O)
Dejlige strikkerier du har fået af pindene, så du er klar parat til den lille ny kan jeg forestille mig ;O)
Held og lykke

Karin Grøn sagde ...

Kirsten- det var en fin nytårsaften og jeg er vist så klar som man nu kan være

Lene sagde ...

Godt I kom ordentlig indi det nye år, og den sidste ventetid kan føles frygtelig lang. Min første fødte er født d. 8. Januar og vi måtte gå over til engangsbleer, da hun fik et voldsomt udslet af lanolinbukserne, fordi jeg havde fået at vide, at de første gange skulle man have en plastiksnip udenom, så bukserne blev vædet godt gennem med urin.
dejligt med en mor, som er så god og hurtig til at strikke :-)

Lavendel sagde ...

Dejlige strikkerier...hun føder nok på Helligtrekonger...Min datter regnede også med at bruge stofbleer, men det duttede slet ikke...de boede i lejlighed, og hvordan tørrer man lige sådan nogle, når man bor på 4. sal....

Irene sagde ...

Godt nytår! Skønt barnevognstæppe og søde blebukser:-)

Karin Grøn sagde ...

Lene--- ja vi havde det lige omvendt- vores søn kunne ikke tåle nærhed af noget der lignede plastik. Han kan ikke styre sved hverken i hænder eller fødder og kan den dag i dag ikke føle kulde, så det var jo helt galt. så han havde meget stor glæde af lanolinbukserne og begge unger brugte ikke andet- dvs den lille gjorde for hun blev først renlig om natten som 8 årig, men det er en anden historie, der sandsynligvis hænger sammen med hendes kroniske forstoppelse og smerter og indvendinge rygmarvsbrok, som de først fandt sidste år, da hun var 23.

Karin Grøn sagde ...

Lavendel- så kan hun komme hjem til bedste og få vendsysselgrønlangkål og flæsk og pølse sidste gang på sin fødselsdag- tihi- de unge har heller ikke mulighed for det for de har ikke vaskemaskine i deres lejlighed men skal gå til fællesvaskeri et stykke derfra og det kan man ikke ordne hver dag.

Karin Grøn sagde ...

Irene- i lige måde- håber du får et godt år... kan se at du også venter familieforøgelse. Det bliver spændende for os bedster.

Ulla Røjkjær sagde ...

Lanolinblebukserne brugte jeg også til mine to. (født i 1979 og 1987)
De fik aldrig rød rumpe...

Godt du er på forkant hvis der skulle blive problemer med engangsbleerne;O)

Måske i skrivende stund du er blevet Bedste igen? Hvem ved;OD
pøj pøj med det <3

Helle : sagde ...

Sikke nogle hyggelige dage i har haft, og hvor lyder det skønt med et snarligt barnebarn. Jeg selv skal være farmor igen til sommer :-) Held og lykke til din datter med fødslen. Jeg skal da heller ikke glemme at ønske god jul og godt nytår til dig og dine kære. Det var nogle dejlige julegaver du har fået frembragt.

Karin Grøn sagde ...

Ulla- lanolinbukserne var i hvert fald uovertrufne til mine børn. De havde røde rumper ind imellem, men den ene er født for tidligt og havde derfor ildrød hud da hun kom ud og var meget mager--- moderkagen fungerede ikke og hun vejede kun 1850 g selvom hun er født i uge 36 så hun var et lille pus.
-----------------------------------
Helle- tak for dine ønsker og søde ord om mine ringe frembringelser--- de er heldigvis bestillingsarbejder, så de falder alle i god jord- ikke mindst lufferne til min gigtplagede mor.

laj [tulipan-hygge] sagde ...

Dejligt med nogle hyggelige timer nytårsnat og ja også derefter.
Jeg har engang arbejdet i en babyudstyrsbutik sidste halvdel at 80´erne og der gik lanolin uld bukserne som varmt brød.

melder mig som fast læser da jeg jo kan se du har en spændende blog og at der snart kommer en lille ny man kan følge lidt

Karin Grøn sagde ...

laj- velkommen til, som vi siger her på egnen--- håber du får fornøjelse og inspiration af at læse min blog-- jeg glæder mig til at følge din

Landbohaven sagde ...

Jeg kom bare lige forbi.
Fine blebukser og krave.
Det er godt nok over den tid, hvor jeg skal strikke småbørnstøj, men havde jeg haft opskriften den gang på disse fine ting, så havde jeg brugt opskriften.
Tak for kigget.

Karin Grøn sagde ...

Landbohaven- tak for dine søde kommentarer og velkommen til min blog- hyggeligt at høre fra dig.

Lisette sagde ...

Hej Karin
Lanolin bukserne brugte jeg også til min førstfødte(hun bliver lige straks 21), men desværre fik jeg allergi over for lanolinen, så jeg måtte gå over til engangsbleer til de 2 næste unger.
Det der var sværest ved at bruge stofbleerne dengang, det var faktisk dagplejemor'en - det ville hun skutte bruge tid på!, og så kunne de jo ikke gå så lange ture mv... dengang var jeg ikke så skrap som jeg er idag, så det blev kun til ca 8 måneder med stofbleer :-)
Med hensyn til hunden, og beroligende, så synes jeg at du skal læse lidt omkring det valg, inden du træffer det :-) - jeg har hørt fra flere inkl. min dyrlæge, at det beroligende kun sløver hunden / lammer musklerne - og at sanserne stadig er fuldt aktive, så istedet for at få hunden til at slappe af, så hører og forstår den ALT, men kan ikke flygte fra det ....... det kan selvfølgelig være at der er fundet på noget nyt inden for området :-) ... men ville bare nævne det, så du har mulighed for at læse lidt om, hvad det er der sker med hunden :-)