tirsdag den 27. oktober 2009

Halstørklæde Vivian Høxbro i ensfarvet Kauni

Tørklæde Vivian Høxbro design

Så fik baskerhuen en makker. Det blev et tørklæde, der netop er kommet på http://www.viv.dk/ under gratis opskrifter og det var rigtigt sjovt at strikke.Det er som huen strikket i ensfarvet Kauni 2 trådet og pind nr 3½ og jeg synes det er blevet sjovt og spændende
Først strikker man den første farveskiftende række så lang man vil have den med 10 m og så tager man masker op med ensfarvet og strikker de10 p på langs og lader dem være. Så strikker man en enkelt lille flap i den næste flerfarvede række og så skifter man farve men på hveranden p strikker man det strikkede og den lange røde kant sammen med 2 vr sm. så får man en meget smuk afslutning på både for og bagsiden.

Jeg hæfter ende mens jeg strikker ved at strikke skiftevis over og under tråden, som når man strikker gobelinstrik. Det ser ud til at holde perfekt, så på første pind ved farveskift strikker man over og under den foregående tråd og på vrangpinden strikker man tilbage og på 3. pind over og under den nye farves lange skiftetråd. Så skal det hele bare klippes af når man er færdig. Jeg læste et sted at Kaffe Fassett hæfter undervejs og så gjorde jeg det også. Jeg ved ikke om han bruger samme metode, men den virker for mig.

Selvom det er forskelligt design, synes jeg de passer meget godt sammen.

17 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

Wow et flot sæt.
Dejlige farver her i vinterkulden ;)

Yt

Pia sagde ...

Både hue og tørklæde er virkelige flotte. Smukt vintersæt..

Irene sagde ...

Det er blevet et rigtig smukt sæt! Jeg har også kig på tørklædet - man kan jo få brugt en del rester:-)

Gitte sagde ...

Nøj - hvor et flot sæt. Rigtig smukt! Det vil lyse op og give godt humør i den mørke og ofte triste vinter.

Fríða sagde ...

superlækkert!
kh.fra Island
Frida

Unknown sagde ...

Sikke et flot sæt !Sjovt at strikke noget anderledes :-)

Anonym sagde ...

altså det halstørklæde fra Vivian...det havde jeg helt glemt..tak for erindringen...det er sat på "to do listen"
Flotte farver du har strikket i
:-)

Mette G. sagde ...

De passer da rigtigt godt sammen. Dejlige, glade farver her i mørket.

Karin Grøn sagde ...

Yt- tak for din ros
Pia- jeg er også selv helt tilfreds med det.
Irene- det er netop fint til at bruge sine rester til
Gitte- ja der kan sagtens blive mørkt og trist uden mans selv behøver at gøre noget særligt for det.
Frida- jeg er enig
Miri- det er sjovt at strikke anderledes- passer også bedre til min stil
Anne- du må bare i gang
Mette- det kunne jeg pludselig også se, så det var rart med gratis opskrifte.r

Madame sagde ...

Wauw, hvor er det smukt, Karin! Det vil lyse op på en grå dag - det er lige til at blive glad af at se på :-)

Karin Grøn sagde ...

Madame- tak - det var netop meningen

Strikkeheksen sagde ...

Det tørklæde har jeg også kik på, netop fordi der kan bruges nogle rester. Det er et meget smukt sæt, du har fået lavet der, med farver, der kan varme her i den mørke tid :-)
Jeg hæfter som regel også ender undervejs, hvis jeg strikker med flere farver, det holder fint.

Karin Grøn sagde ...

Hej Lene
Ja det ser ud til at virke. Jeg er også begyndt at gøre det alle andre steder- i sokker f.eks. og det bliver faktisk pænere end hvis man hæfter på andre måder

Helle : sagde ...

Rigtig flot sæt du har fået ud af det. Skønt til restestrik.

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Hold da helt op, Karin. Du har strikket et super flot vintersæt og sikke farver. Wauh siger jeg bare ;-).

En fugl i hånden sagde ...

Sikke et flot sæt, du der har begået! :-)

annettes kreativiteter sagde ...

Flot blog. Jeg skal igang med Vivian Høxbro CITY JAKKE. Jeg vil ligge billeder ind i næste uge. Jeg er netop blevet færdig med Hanne Falkenberg DUET. Jeg vil følge din blog fremover og glæder mig til at se hvad du lægger ind. Min er annetteskreativiter.blogspot.com