torsdag den 23. februar 2012

Bedstes lille sukkerknald.


Her får "Bedstes lille sukkerknald" Caroline en lur i sin barnevogn i vinterhaven i dag, hvor solen skinner og vinden suser  fra havet , så der dufter af frisk luft. Der sover man dejligt, når man som Caroline er en lille kakkelovn, der hverken bruger undertøj, sokker eller uldne cardigans i større stil. Hun er et rigtigt varmebarn ligesom sin morbror og far.
Sønnike/morbrors første sommer foregik i sparkedragt uden ben, en tynd undertrøje og bare tæer, men jeg har ikke set det hos vinterbørn.

Hun er nu 5 uger vejer 4400 g og måler 58 cm, sover op til 8 timer om natten og kan kende sin mor og smile til sin far, se intenst på vi andre og følge os med blikket når vi bevæger os og stikke i et stort vræl når Balder gøer.

Alt ser ud til at fungere som det skal og hun nyder at være i hænder og vi nyder de er her på en lille ferie. Hun elsker morfars trygge favn og falder gerne i søvn der og nyder Bedstes hygge og snak og i aftes var hun i et lille håndvaskbad  og det kunne sandelig også godt bruges.

Jeg synes selvfølgelig hun er den smukkeste baby på jorden. Jeg er forelsket i mit eget lille barnebarn. Er hun ikke dejlig?

14 kommentarer:

Madame sagde ...

Kære Karin, jo hun er vel nok dejlig! Det er spændende at følge små børns udvikling - lægge mærke til det hele og huske, at de vokser utrolig hurtigt.

Lis sagde ...

Jo hun er lækker.
Tillykke med Caroline.
Tak for den smukke up-date om Caroline og hendes hverdag. Jeg vidste ikke der var noget som hed varmebørn, men mit mellemste var også sådan et, for hun var altid varm.

Kh. Lis

Kisser sagde ...

Hun er bare vidunderlig.

Karin Grøn sagde ...

Madame- ja, det er spændende.
Jeg glæder mig også over at få lov at være tæt på.
-------------------------------------
Lis- som jeg skrev er sønnike det også og det er ret irriterende for det er ikke rart at være så varm
-------------------------------

Kisser- tak

Fríða sagde ...

åh, hvor er hun fin!
kh.fra Island
Frida

Johanne sagde ...

JO - hun er simpelthen bare dejlig og smuk.

Lydert sagde ...

Hvor er hun da bare lækker, jeg kan godt forstå, du nyder at have hende i nærheden

Kirsten sagde ...

Hun ER skøn og jeg kan godt forstå du er forelsket :O)
Jeg synes allerede hun er blevet stor og det lyder da også til at hun er en lille kvik pige.
Nyd hende for det går så hurtigt og selvom alle aldre er skønne, er baby- stadiet helt specielt - man kan kysse, pusse og nusse uden de siger fra ;O)

Irene sagde ...

Åh - hun er vel nok sød! Jeg kan godt forstå du er glad for hende:-) Men det er jo næsten synd, hvis hun ikke får brugt alt det dejlige strik du har lavet.
Tak for din update om hende på min blog. Jeg synes det er skønt at få lov at følge med, når jeg nu er tvunget til at opholde mig så meget herhjemme.

Mette G. sagde ...

Hun er da underskøn! Kan godt forstå, at I nyder hende.

Karin Grøn sagde ...

Tak Frida- det synes jeg også
-----------------------------
Mosekonen- lige præcist
-----------------------------------
Lydert- hun er meget lækker og jeg undrer mig for de bruger bare rent vand og intet hverken olie eller creme eller pudder eller noget. Det er nu nemt med de engangsbleer nu om dage.
-----------------------------------
Kirsten- jeg håber da ikke hun kommer til at sige fra- hun er født ind i en meget kærlig familie med et meget naturligt forhold til kroppen og det betyder vi bruger den til at kommunikere med- det håber jeg da også hun vil nyde når hun bliver større, men det er jo meget forskelligt fra familie til familie.
---------------------------------
Irene - ja lidt ærgerligt med strikket men så glæder det nok en anden en anden gang. Det må vi håbe. Ja, blogge er rare når man er tvunget til at være meget hjemme. Det har jeg jo også været pga min ryg og det er jeg forsat for jeg kan næsten ikke holde til noget, men nu begynder genoptræningen ENDELIG.

Karin Grøn sagde ...

Mette- hun er et meget heldigt eksemplar af gruppen pigebørn. Hun er så yndig og fin og alligevel stærk og robust- det er så skønt, når man selv har haft en af den slags som den første og en lille syg en som nr 2.

May Anna sagde ...

Et forsinket tillykke med mormor-titlen. Hvor er Caroline en smuk pige. Du er heldig at have den lille familie tæt på.
God weekend

Karin Grøn sagde ...

Jeg nyder også hvert minut for farmand studerer på sidste halve år på universitetet og er færdig som historiker og museumsmand næste år og så HÅBER jeg at de får arbejde her i Nordjylland et eller andet sted, men de må jo flytte efter job. Det er dog en fantastisk timing selvom det slet ikke var planlagt at han skal skrive speciale nu og kan gøre det hjemmefra så datteren kan få den fulde barselsorlov og han har mulighed for også at være hjemme. Det er helt optimalt.