søndag den 11. april 2010

Så blev datteren 23 år og skulle have bagt kage til 60

TILLYKKETILLYKKETILLYKKETILLYKKETILLYKKETILLYKKETILLYKKETILLYKKETILLYKKE Så fyldte datteren 23 år. Hun er født den 9. april 1987 under en lægestrejke, så når hun alligevel er en " kejserinde", var jeg noget utilfreds med, at det skulle være på en dag, hvor man flager på halv stang på alle offentlige bygninger indtil middag. Dog blev hun født kl 11.25 og vi har tit joket med, at vi vendte verdenshistorien, men resten af Danmark skulle jo lige opdage at hun var født før de kunne sætte flaget på hel stang kl 12. Her hos os flager vi naturligvis på hel stang HELE dagen- stik mod alle flagreglementer.

I år er hun lidt med i noget teaterproduktion i Aalborg på sin fødselsdag, hvor der spilles Skatteøen af Sebastian, så der blev lige bestilt kage til fødselsdag- og da jeg spurgte til hvor mange- var svaret 60- så det blev til to skattekort med palmer og kryds og Dannebrogsflag og bradepandekager til 60 samt slik. Næste gang hun skal holde fødselsdag må hun godt begrænse antallet af kagespisere.


Påsken er gået med familiebesøg til fødselsdag for datteren og havearbejde.




På strikkefronten er jeg i gang med en lille babytrøje, der driller. Den var næsten færdig og jeg lukkede til knaphuller, da jeg opdagede, at der var 70 masker i den ene side og 76 i den anden side og så var det op med det hele igen. Den skal nu nok blive lækker da den er strikket i Drops Alpacca og så skal der strikkes en til, for vores dirigent har fået tvillingedrenge.



Endelig har jeg nu fået invitation til åbning af udstillingen om Bjørn Nørgaard på Statens Museum for Kunst i København. Den åbner officielt den 16. april på Dronning Margrethes fødselsdag, men fordi Bjørn Nørgaard skal med til den store fest er den henlagt til den 13. april.


Det passer så med, at min mand på mandag den 12. skal have sat den ydre del af CI høreapparatet på ( den indre er jo opereret ind for en måned siden) og det er sønnikes speciale, så han vil gerne med. Derefter tager min mand hjem igen fra Odense og vi tager toget til København og indlogerer os hos en anden Margrethe, der har en Bed and Breakfast i Amaliegade med udsigt til palæerne. Så bruger vi dagen i København bl.a. på at se Fr. d. VIII palæ og en udstilling af dronningens gallakjoler på Amalienborgmuseet samt en hyggelig bytur før vi kl 17. 30 skal møde på SMK som det så smukt hedder i dag. Når vi er færdige kl 19.30 kører vi så til lufthavnen og tager et fly hjem til Aalborg kl 22 til den nette pris af 99 kr pr mand. Vi har fundet ud af at Bed and Breakfast findes overalt - også i København - og det er både meget billigere og meget bedre end hoteller- maden er i top- sengene er altid gode og der er altid rent og pænt og ikke mindst personligt og som regel med mange flere faciliteter til en lavere pris end på et hotel. Vi glæder os i hvert fald.

11 kommentarer:

Lene sagde ...

Hjertelig tillykke med datteren, sikke en fødselsdagskage :-)

Og jeres program for Københavnerturen lyder rigtig spændende :-)

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Hjertelig tillykke med datteren..
Det er da et festligt program i København, håber det bliver en god tur.

Fríða sagde ...

lyder som en spændende Kbh-tur I skal på. og til lykke med datteren. men, jeg studsede lidt ved at hun er födt 1984, ligesom min dreng, men han fyldte forleden 26år, ikke 23!
kh.fra Island
Frida

Karin Grøn sagde ...

Lene- tak skal du have- vi glæder os også.
-----------------------------------
Helvig- jeps det bliver sjovt
-----------------------------------
Frida- du har fuldstændig ret- det er jo brormand, der er født i 1984- det være hermed rettet- han bliver nemlig også 26 i slutningen af maj- dumme mig-

Madame sagde ...

Et stort tillykke med din datter, Karin! Hvor er det spændende med jeres københavnertur og det I skal se. Og det glæder mig jo, at du har fundet ud af, at Bed & Breakfast er både godt og billigt.

Pøj pøj med din mand, jeg håber, alt går godt og han vænner sig til at høre på denne måde.

Irene sagde ...

Til lykke med datteren! Håber I havde en god og festlig dag. Flot kage du har bagt:-)

Vibeke sagde ...

Det kalder jeg kage!
Tillykke med datteren
Du milde, bestille til 60 pers.; jeg tror også, at jeg ville bede om, at hun næste gang må begrænse sig:)
Knus
Vibeke

Mette G. sagde ...

Stort tillykke med din datter. Fantastisk kage ;-)

Helle : sagde ...

Hej Karin
Tillykke med jeres datter !! og held og lykke med manden.

Kan du ikke fortælle lidt om hvor I har fundet Bed og breakfast i København, da vi gerne vil prøve den mulighed næste gang vi skal over til nogle venner.

Tak for din hilsen på min blog :-)

Annette sagde ...

Karin, et forsinket tillykke med datteren. Jeg håber, at hun havde en rigtig dejlig dag og at der var kage nok til alle ☺.
Det lyder rigtig spændende med Københavnerturen, sådan en tur kunne jeg godt lige bruge ☺.
Også held og lykke med din mand, det bliver spændende for ham.
Hilsen fra Holland.

Samtal från min trädgård sagde ...

Tillykke med dattern omend forsinket.
Det lyder som en dejlig rejse I skal på? Det med bed and breakfast, kan man det hvis man er 4 personer eller har de fleste kun plads til et par stykker?