onsdag den 23. april 2014

Haven lige nu - det er rent tivoli.


Forår set fra terassen. Hvide blomster med stenbedet bag. Fosterianatulipanen Purissima og  flerblomstrende tazet  Thalia samt hvide pinseliljer
 Synet fra terassen mod drivhuset med gulbladet jasmin

Fosterianatulipanen Orange Emperor og dobbeltblomstrende påskeliljer


Vores ene store staudebed med gemserod, masser af stauder og løg spredt med løs hånd. Et af de bede, der er utroligt nemt at holde. Jeg har brugt en time i foråret på at klippe staudetoppene af og


En tidligt blomstrende clematis står på spring i aftenlyset


Haveprimula, der ligner den vilde primula i farven og kodriver i formen Farven passer ikke- den er lysegul men om aftenen lyser den hele haven op. Bagved en ældgammel tuedannende haveprimula


Darwintulipaner i rød og rød-gul og masser af silkepæoner  og bonderoser på vej bagved.


Og så vil jeg også her på bloggen dele mit uundværlige haveredskab. Det hedder en kultivator med skuffejern og denne er ny men min gamle er 35 år i år og bliver brugt flittigt og har fået nyt skaft 3 gange. Den "fødes" med et alt for kort skaft, så den har fået riveskaft og det fungerer bare godt. Så kan man stå opret og bruge den og bare flytte fødderne og ikke bøje i ryggen.

 

2 kommentarer:

dqpage sagde ...

Det ser bare så godt ud i din have. Og du har lagt mange kræfter i den :o) Det er en dejlig årstid i haverne - farverne er aldrig bedre end nu :o) Har du set, at haveselskabet holder marked i Hals den 10. maj ? (det gør de hvert år - men i år er det den 10/5)

Karin Grøn sagde ...

Hej Mona- tak for din hilsen- mange kræfter- det synes jeg nu ikke, men alt er jo relativt, som Einstein så begavet sagde engang. Jeg ville gerne komme til haveselskabets havemarked men den 10. maj går det simpelthen ikke. Jeg er totalt optaget for mine forældre har diamantbryllupe den 11. maj og da det både er den store konfirmationssøndag OG mors dag har det ikke været muligt at opspore så meget som en krumme nogen steder, men vi holder det så lørdag middag den 10. i Aalborg, så det blev løsningen. Et diamantbryllup bestiller man jo normalt ikke tid til i god tid, når gommen 85 og bruden 83 lige om lidt.