søndag den 14. november 2010

Julegavesokker og nisseindflytning

Familien NIS er flyttet ind og der er dømt huevask og de er blevet flere siden sidste år!


Julegavesokker i Geilsk strømpegarn købt på udsalg

En ny detalje- en krydsnoning, der fungere så sokken bliver siddende hvor den skal
Så har julestrikningen holdt sit indtog her i huset. Lørdag gik med at strikke nissehuer, der er filtet ved 40 gr og på den måde bliver bittesmå og meget tykke og dermed kan stå.
Jeg synes selv de er filtet lidt for meget men har problemer med at finde ud af hvordan man beregner filtegraden. Jeg synes den er uens. De her er filtet med et par håndklæder. Til julepynt gør det nu ikke så meget at det bliver småt, men jeg har tit haft problemer med filtede hjemmesko, der ikke bliver som jeg vil have dem. Kender du en opskrift hvordan man gør.
Desuden er det blevet til et herresokker. Da de er strikket i dobbeltrib fandt jeg på at strikke et kryds i dobbeltribben, der fungerer som " elastik"- dvs det er lidt strammere end resten. De er strikket i Geilsk strømpegarn, som blev solgt ud for længe siden, men de er utroligt bløde og lækre. Håber de falder i god jord.




10 kommentarer:

Lene sagde ...

Jeg har aldrig prøvet filtning, så ingen gode råd fra mig :-)
Hvor lyder det godt, at der endelig er fundet en diagnose på de symptomer, jeres datter har døjet så længe med, Jeg håber inderligt, at testen virker.
God søndag til jer :-)

Ann sagde ...

Smart med den snoning.
Den vil jeg prøve.
Søde nissehuer :-)

Karin Grøn sagde ...

Lene- nej- jeg ved heller ikke ret meget om det- udover jeg sommetider har gjort det ved en fejl--- og det er surt--- men jeg kan ikke styre hvilken str det bliver.
Ja, vi drømmer også om at hun kan få et normalt liv og ikke skal ligge i sengen hver anden dag med voldsomme smerter.
-----------------------------------
Ann- jeg tror det virker-- og ja- nissehuerne er et scoop og meget meget eftertragtede.

Madame sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Madame sagde ...

Dine små, filtede nissehuser er bare så søde, Karin :-) Jeg har ikke selv prøvet at filte, men jeg har et par hjemmesko og en jakke i lækker uldfilt.
God søndag aften til dig!

Strikkeheksen sagde ...

Pyh, det med filtningen er vist ikke helt enkelt - en masse forskellige faktorer, der kan spille ind, såsom vaskemaskinen f.eks. Men nissehuerne er i hvert fald blevet søde :-)

Smart med snoninen på sokkerne, det må jeg vist også prøve (sammen med alle de 1000 andre ting på listen ;-))

PS: Skønt Baktus sæt, du har fået lavet :-)

Mette G. sagde ...

Filtede sokker/hjemmesko har jeg ikke prøvet, men jeg går da og venter på et nissehue kit ;-)

Karin Grøn sagde ...

Madame- tak skal du have- jeg er også lidt vild med nissehuerne- det lidt uforudsigeligt hvordan det arter sig og det passer mig ikke. jeg plejer at kunne regne mig frem til hvad str tingen bliver og det er temmelig praktisk især når det gælder tøj!
----------------------------------
Lene- tak for dine roser jeg synes ogdå de små huer er søde.
-----------------------------------
Mette- G. det kan du godt glæde dig til det er så hyggeligt. God fornøjelse.

Marianne sagde ...

det er godt nok smart med de snoninger..... den kommer liige i huskeren :) - din filtede familie er rigtig fin .....
men desværre infen gode råd om vask ....
kh

DiSign-Keramik sagde ...

Hej Karin
Du har vundet min Give Away...., tjek dette link ud...:
http://disign-keramik.blogspot.com/2010/11/ta-daog-vinderen-er.html

Knus Dianna