onsdag den 5. december 2012

Endelig blev min uldtrøje færdig

 Enkel trøje i firkanter af Madam Høgh, Aagaard Tekstil er endelig blevet færdig
 Den har to forskellige farver ærmer og jeg overvejede om jeg skulle strikke dem to farvede så den var ens på forsiden og bagsiden, men valgte at lade være efter jeg havde syet forstykkerne sammen. Det er et hestearbejde. I opskriften foreslås at sy dem sammen med kastesting i dobbelt garn men det ved jeg ikke holder i længden. jeg plejer at strikke sådan noget sammen men ville for en gang skyld være "pæn" og gøre det som der stod - dog med madressting--- det VAR et hestearbejde.
Jeg fik den fotograferet med indhold i aftes men da var den ikke vasket og blokket. Det har den så til gengæld vundet ved.
Den var længe undervejs for den var købt som kit og for tredje gang var der ikke garn nok i kittet til den store størrelse- der manglede ca 15- 20 g og det var så 14 dage undervejs, men nu er den endelig færdig så det vil jeg glæde mig over.

16 kommentarer:

AC sagde ...

En ikke-strikker vil nok ikke kunne forestille sig, hvilket arbejde der er i en ret "enkel" trøje... Den er rigtig fin og klædelig og i dejlige farver.
Aagård Tekstil er ellers et hyggeligt sted, men dette er da dårlig service.

Lis sagde ...

som slut resultat er den bare flot. Undervejs beundrede jeg din tålmodighed. Først er der ikke nok garn, så har du problemer med sammensyningen. Jeg sad og tænkte: Det havde jeg syet sammen... Hvad gør du næste gang ? Syer du eller strikker ? For den vil da også være super flot i blå nuancer.

Kh. Lis

Karin Grøn sagde ...

AC--- jeg læste et sted om en, der havde en veninde hvor folk altid henvendte sig ang manglende garn i kit og det lød som om den veninde syntes at hun blev udnyttet som forhandler fordi folk bad om mere garn--- jeg har jo så opdaget at det åbentbart er et gennemgåeden problem og jeg er også smadderærgerlig for jeg synes også Aagaard Tekstil er et hyggeligt sted. Det er jo så også kun de "store Størrelser " det er galt med. Så kan man så føle sig endnu mere kæmpestor.
-----------------------------------
Lis- tak - tålmodighed er en af mine store dyder. jeg har kniplet i mange år og der kan man simpelthen ikke lave fejl, for så mangler der en pind et sted og man kan ikke komme videre---men så går jeg fra det og laver noget andet og kommer tilbage med frisk mod og løser problemet. Det er et godt udgangspunkt for meget her i livet.

Lydert sagde ...

Tålmodighed er en dyd men desværre ikke en af mine største
Din trøje er vel nok blevet dejlig, håber det kan opveje det store arbejde

Susan sagde ...

Jeg er ikke ekspert i sammensyning, synes det er svært at få alle slags sting til at se pæne ud i strik. Jeg er fyldt med beundring :-)

Mette G. sagde ...

Hvor er den blevet flot. Må indrømme, at jeg nok aldrig havde fået den færdig med alt det syning. Jeg bøjer mig i støvet ;-)

Birthe sagde ...

Den er blevet rigtig fin , mange gange er det mest enkelte faktisk det fllotteste .... jeg er vild med din bluse :-)

Fríða sagde ...

nöj, den er blevet lækker og sikkert ventetiden værd.
kh.fra Island
Frida

Pernille sagde ...

Den er bestemt alt arbejdet og ventetiden værd i mine øjne. -og sikke fint den klæder dig. Jeg er imponeret over den simple konstruktion som ser så avanceret ud, det er en model jeg sagtens selv kunne have lyst til at prøve kræfter med. :)

Karin Grøn sagde ...

Lydert- jeg håber jeg glemmer bøvlet med den og jeg får den brugt. Jeg er nu ellers mest til jakker med en broche. Det er så nemt når man får en hedetur at få den af og på uden at komme i uorden i hår og tøj.
-------------------------------------
Susan- jeg har også først for nylig lært mig maskesting, men jeg synes det bliver pænt i specielt retstrikkede ting.
-----------------------------------
Mette G.--lidt beundring kan man jo altid bruge- jeg soler mig lige lidt ;-)
-----------------------------------
Birthe-- det er nemlig tit det enkle der er smukkest men det er lige med at turde, for den alle fejl ses jo på den.
-----------------------------------
Frida- tak skal du have.
-----------------------------------
Pernille- det er altså også en af dem man selv kan regne opskriften ud på når jeg starter med 3 m og der er to retstrikkede kantmasker før udtagning i hver side og den skal være 30 cm på hver led - så er det jo til at forstå.
Så syr man for og bagstykker sammen og tager masker op langs øverste halvdel til ærmer- regner ud hvor lange de skal være og regner indtagningerne ud og så kører man bare derudaf. Det er jo ikke kompliseret.

Kludemutter sagde ...

Den ser lækker ud, og dejlig varm.
Passer jo perfekt til bukserne.

Yt

Kirsten sagde ...

Den ser skøn ud - jeg håber du får lige så meget glæde af den, som den har budt dig problemer!

dqpage sagde ...

hvor er den bare blevet vellykket !
smadderflot.
hilsen Mona

Bente T sagde ...

Tillykke med det flotte resultat!
Den får du megen glæde af. Især når du ved hvor meget du har kæmpet for den. :-)

Karin Grøn sagde ...

Yt- det er helt tilfældigt at bukserne og garnet er samme farve-
-----------------------------------
Kirsten- fordelen ved at man bliver ældre er, at den slags glemmer man hurtigt.
-------------------------------------
Mona- tak for det.
-------------------------------------
BEnte T. jeg har den på i dag og den kan det der med at holde en lun uden at veje noget- og det er jo skønt

Pernille sagde ...

Tusinde tak for din forklaring Karin, jeg må finde garn og pinde frem ved lejlighed :)