onsdag den 11. februar 2009

Maleri fra datteren

Skal det vende sådan ----
Så måtte jeg en tur til Aalborg i går.
Datteren- det lille pus- var blevet syg og hun skulle til lægen og ville gerne have mig med. Hun har et problem med at læger har haft svært ved at tage hende alvorligt og slået hendes symptomer hen med fatale konsekvenser ind i mellem.
Hendes mave var hævet, hun kastede op og kunne ikke holde mad og væske i sig og var forstoppet og havde feber. Hun trængte til mor- omsorg.

Hun har haft det i perioder siden hun var spæd ( for tidligt født ) -at maven pludselig ikke fungerer på trods af sund og fiberrig kost- og stopper til og ikke omsætter maden og den kommer totalt uomsat op. Ingen aner hvad det skyldes, men hun har udelukkende været behandlet med afføringsmidler. Endelig- ENDELIG var der en læge, der tog hende alvorligt og sørgede for at henvise hende til undersøgelse af systemet på medicinsk afdeling . Herligt når kampene endelig lykkes. Vi håber meget at få en afklaring.

---eller skal det vende sådan?

Som tak for at jeg altid stiller op og kommer, når hun har brug for hjælp, havde hun malet et billede til mig.Det var jeg meget glad for. Nu kan manden og jeg så diskutere, hvordan det skal vende.

14 kommentarer:

May Anna sagde ...

Orv,hvor dejligt, at der var en læge, som kunne sende datteren til en speciallæge på sygehuset. Ja, det kræver et godt helbred at være syg,er selv inde i systemet.
Billedet er smukt og en dejlig kærlighedserklæring fra datteren.
Den kniplet festremse er også flot.
Held og lykke til datteren.

Mariann sagde ...

Rart at der er læger der tager din datter alvorligt, og at hun nu forhåbentlig kan blive ordentlig undersøgt.
Fint billede du har fået af datteren.

Nina sagde ...

Stakkels pige, at hun skal døje med sådan en mave, og så oven i købet læger, der ikke ved at tage deres patienter alvorligt. Det var godt, at I fandtén, der vat til at stole på. Det er et dejligt billede, hun har malet til dig - jeg synes, det er kønt uanset hvilken vej det vender! .o)

marianne sagde ...

Det stakkels pus. Ja mor er den bedste i verden, når man er syg.Jeg kender sygehus systemet og læger desværre alt for godt, så det er godt, når man endelig støder på en der tager en alvorlig. Er kommet og kommer meget på medicinsk mave afd. og de er dygtige mange steder nu om dage så det er godt hun er sendt videre i systemet. God dag og god bedring. Smukt maleri.

Karin Grøn sagde ...

Manna- Enig- det kræver et godt helbred at være syg-

Mariann- håber det lykkes at få hende ordentligt undersøgt, måske er det en medfødt skavank- ligesom hendes handicap der først blev opdaget da hun var 15 år

Nina- ja - det er den 3. læge hun har i aalborg og de to første tog ingenting alvorligt og var overhovedet ikke nærværende.

Marianne.
Jeg håber inderligt de finder ud af hvad der er galt en gang for alle. Er næsten ligeglad hvad det er - bare de finder årsagen. Det er den første læge jeg har mødt, der har sagt- ja men I beskriver jo kun symptomerne- men vi skal jo finde årsagen. YES tænkte jeg.
Nu er vi på rette vej.


Alle- maleriet er et af hendes sindsmalerier. Det maler hun og kommer af med alt det i hendes handicap hun ikke kan komme af med via ord. Herligt at få sådan en gave- især når man kender hendes sjæl. Har været heldig eller uheldig at have en lærer i skolen der var mere billedkunstner end lærer, men i dag har hun i hvert fald fået værktøjer og teknikker med, som vi andre slet ikke kender. DEt er dejligt for hende.

Madame sagde ...

Sikke et dejligt billede din datter har malet til dig! Efter min mening skal det hænge som på det nederste billede - som skumsprøjt på havet.
Det gør mig ondt, at din datter har så mange helbredsproblemer, men nu er der da gud ske lov håb forude.

johanne sagde ...

Stakkels stakkels pige, hun har det jo rædselsfulgt. Rigtig god bedring og held og lykke med videre undersøgelser.
Billedet er meget smukt, uanset hvordan det vender. Jeg er vild med farverne.

Samtal från min trädgård sagde ...

Jeg håber, at I kommer til en specialläge, som ved, hvad der skal göres. Jeg kan ikke blive enig med mig selv om, hvordan det skal vendes, men flot er det.

Lona sagde ...

Det er superflot uanset hvordan du vender det, det er jo blåt! Jeg elsker alt der er blåt! Og har også været så heldig at få et blåt malet billede fra min datter.

Unknown sagde ...

Det var da også på tide !
Håber der kommer noget fornuftigt ud af de undersøgelser.
Et smukt billede- på begge måder- I må spørge kunstneren :-)

Karin Grøn sagde ...

Vi håber at vi får spurgt og fortalt på den rigtige måde og møder en læge der lytter og ikke er på vej et andet sted hen osv. Nu får vi se- vi er stort set aldrig heldige med sundhedsvæsenet. Det kan sagtens skyldes os selv ( Mig!) for med så megen sygdom og handicap så gider jeg ikke altid vente og vente og spille dum så det ender altid med at en eller anden spørger om jeg har været læge. Jeg kan jo ikke gøre for at jeg kan se sammenhængene og forstår latin. Det har man ud af at have læst til gartner.

vi er meget glade for de mange billeder hun har lavet. Jeg kan jo se en udvikling i dem fra de første forkrampede i 16 års alderen til et meget friere penselsstrøg og meget vildere og mindre stift og meget mere eksperimenterende i dag. En dag skal jeg måske lave et lille galleri af hendes forskellige malerier og collager herinde. Det tror jeg at jeg vil.
Tak til madame, Johanne, Samtal, Lora og Losarinas mor for jeres søde og dejlige kommentarer. Det er dejligt at vide, at der er nogle ude i blogland, der bakker en op.

Lene sagde ...

Jeg er også vild med din datters billede,jeg bliver glad af at se på det.

Håber I får en afklaring, for det er hårdt når man ikke kan finde ud af hvorfor man har det så skidt.

Vibeke sagde ...

Ih hvor jeg kender det med lægen der ikke hører efter, men det problem har jeg løst, jeg bankede i bordet og sagde, at nu ville jeg gerne have hans opmærksomhed, og han blev så forskrækket, at siden den dag, lytter og hjælper han.
normalt ville jeg have taget en anden læge, men jeg kan godt lide ham, for han er også så dejlig kontant, han gider ikke piberi, og vi fandt ud af det.
Jeg håber også det lykkedes for din datter.
Det er et meget smukt billede.
Mvh. Vibeke

Camilla sagde ...

Billedet skal helt klart vende som på det øverste billede...syntes jeg. Lad os håbe at lægerne har held med at finde lindring til din datter.
Dejligt at se at du er faldet for garn og viksdug fra Stof & Stil. Det står jo mit hjerte nært, som du allerede ved.
Mange hilsner
Camilla