fredag den 27. april 2012

Så kom man på tv--- som tegnsprogstolk for min mand i De unge kirurger på TV 2

Så kom man endnu engang i TV- også denne gang på TV 2 i den nye lægeserie " De unge kirurger", der sendes på et kedelig tidspunkt kl 22.30 mandag. Derfor er jeg bange for der ikke er så mange seere.
Min mand blev i midten af december hasteindkaldt i forbindelse med sin hjerneoperation som han fik i august 1 måned efter han havde fået en kulisseplade i hovedet og han efterfølgende fik en hjerneblødning, der først en måned senere blev opdaget og derfor først opereret der.
Han skulle l selvfølgelig til kontrol og det var han i starten af oktober og vi blev vejledt om at alt så fint ud og at der sad en læge ved en computer og sørgede for at alt var ok og vi fik besked på at vi var udskrevet og alt så fint ud. Det foregik på 2. etage på Aalborg sygehus og efter 2½ måned kom billederne så op til den opererende læge Quazaz, der straks slog alarm, for der var forsat en kæmpe blødning i den ene side af hans hoved. Min mand blev straks indlagt og scannet og heldigvis var der ikke mere blødning og alt så fint ud. Det hele blev filmet til udsendelsen og den kan ses på Sputnik indtil videre men de to første udsendelser er nu frigivet på Sputnik så mon ikke udsendelse 5 også bliver det. Ellers kan man købe sig adgang her.
Jeg fungerer som tegnsprogstolk og Quazaz har meget klogt sat fokus på kommunikation, som han jo også har problemer med qua sin udenlandske baggrund. Til forskel fra ander udlændinge i sygehusvæsenet tager han stilling til det og gør noget ved det. Det er meget prisværdigt og flot.

7 kommentarer:

Johanne sagde ...

Kan det passe, at det er den udsendelse, jeg har set et spot fra forleden dag? Mærkeligt ... jeg tænkte netop på dig.
Knus og god weekend.

Mette G. sagde ...

Jeg så udsendelsen ved et tilfælde og var da ved at skræmme livet af ældste, da jeg pludselig råbte højt :-)

Karin Grøn sagde ...

Mosekone-- ja, det kan godt være der har været et spot. Ja, men hvis du så en, der talte tegnsprog, så var det mig.
-------------------------------------
Mette--- ja, det billede kan jeg godt få frem--- hæ hæ.

Lis sagde ...

Jeg så udsendelsen ved et tilfælde en aften og sad og tænkte: Det ligner da hende jeg skriver med inde på bloggen, så det var dig.
Totalt sejt.

Godt at der ikke er mere blødning nu.

Kh. Lis

Karin Grøn sagde ...

Lis- ja det var jo så ikke systemets skyld. Men Quazaz var meget opmærksom på at sikre sig at han blev forstået.

dqpage sagde ...

Den udsendelse vil jeg være opmærksom på at se.
Mvh Mona

Madame sagde ...

Det var spændende at du har været på tv, Karin - jeg har desværre ikke set det, men jeg tror bestemt, jeg ville have genkendt dig.

Dejligt at læse, at der ikke var mere blødning, og alt så fint ud!