søndag den 4. december 2011

Næsenisser nyser ikke- frit fortolket Halfdan Rasmussen


Selvopfunden næsenisse med ståflade og sammenstrikket samt en lille fluesvamp

En lille nisse. der ikke har fået sokkerne af- det er den måde man kan se, at næsenisser ikke er voksne- og hans lidt større far med en fluesvamp- frit lavet uden mønster og bare for sjov.
Prikkerne på fluesvampen er lavet ved at strikke en af maskerne med hvidt ret, vrang, ret og så bare strikke rødt hen over og trække tråden bagpå som til hønsestrik. Det virkede fint.

Jeg har manglet ideer til julestrik i år men pludselig vælter ideerne frem når jeg sidder med garnet og pinden- selvfølgelig inspireret af hvad man ser rundt omkring, men hvorfor købe noget færdigt når man selv kan lave det og sætte sit eget præg på tingene.Kald det kopiering eller kald det inspiration- det er jeg ligeglad med. Jeg skal hverken sælge det eller leve a det men bare have det til at indgå i min uendelige samling af strikkede nisser som jeg kan glæde mig over til jul. Måske ryger et par enkelte også afsted til værtindegaver- nu får vi se.

9 kommentarer:

Lavendel sagde ...

De er søde , de nisser...har også et par stykker et eller andet sted...de kommer nok frem hen mod jul - god søndag.

Ulla Røjkjær sagde ...

Dejlige humoristiske næsenisser du har lavet..

Lis sagde ...

Sød far/søn udgave af næsenisser. Hurra for dem der KAN selv, jeg er desværre ikke sådan en ret tit.

Me like them.

Kh. Lis

Karin Grøn sagde ...

Lone- ja- datteren er lidt vild med næsenisser- så derfor blev de sådan
-------------------------------
Ulla- ja- humor må der til- ellers er livet ikke til at holde ud.
-------------------------------------
Lis- jeg har altid kunnet selv, men har vist lullet mig ind i - jeg må også købe og gøre det samme som de andre --- og blevet inspireret-- men jeg tror jeg vil videre med det- jeg kan jo godt selv og det er en egen glæde at have lavet tingene selv.

dqpage sagde ...

De er rigtig sjove, dine næsenisser !
Selvfølgelig kan vi lade os inspirere af hinanden. :o)
hilsen Mona

Helle : sagde ...

Det er så sjovt at lave nogle små ting til jul, og ja rigtig god til værtindegaver.

Mariann sagde ...

Hvor er de fine !
Måske jeg også skulle forsøge mig :-)

Karin Grøn sagde ...

Mona Elisabeth- ja det er jo lige før man stækker kreativiteten fordi man skal passe på sine produkter og præcist her dræber det jo kreativiteten til fordel for økonomisk indtjening. Trist men sådan er det og mange af de folk er ret agressive.
------------------------------------
Helle- det er sjovt når man pludselig får en masse ideer og får dem udført. Oftest når jeg det ikke før det næste kommer, men denne gang gjorde jeg
-----------------------------------
Mariann- ja det er rigtigt sjovt og der er jo frit slag.

Kirsten sagde ...

Super ide - og så fine.