torsdag den 22. december 2011

Alle læsere ønskes en RIGTIG GLÆDELIG JUL


Med fotos af vores gamle juletræ for sidste år ønskes jeg alle mine læsere en

RIGTIG GLÆDELIG JUL OG GODT NYTÅR
VI fejre julen her i huset, som vi altid har gjort, og i år er min svigermor på 84 år og datterens forlovede samt begge børn hjemme

Datteren har været hos jordemoder i dag, og det kan meget vel blive et juleaftensbarn. Det tager hun ganske roligt og synes, det er det mindste problem i verden- hvad det jo også er--det er jo i virkeligheden en fødselsdag vi fejrer--- når det kommer til stykket, så en fra eller til---- det gør ikke den store forskel ;-)

Bette MY vejer i dag ca 3000 g og er klar til at møde verden når som helst, og kommer hun i juledagene, har hun jo den fordel, at alle mennesker har fri og tager den med ro og kan fejre hende, og der er smukt pyntet alle steder.

Her er alt klar- sengene er nyredte- kludetæpperne vaskede-- alt ryddet op i skuffer og skabe og arbejdsværelse- vi mangler at få pudset vinduer i morgen og så støvsuget og vasket gulv, men det kan jo først gøres lige før gæsterne kommer og det gør de i morgen, hvor vi skal have risengrød, lave konfekt og minmand skal pynte juletræ og ungerne skal skændes om - for Gud ved hvilken gang- HVIS tur det er til at sætte stjerne på toppen.

Der har ikke været mange fotos på det sidste, da kameraet er lånt ud til datteren i forbindelse med fødslen, men det er da blevet til en del håndarbejde alligevel - lange vanter i norsk mønster, 4 filtede engle- nogle filtede hjerter og et par korsstingsbroderier samt futsko og nogle filtede nisser. Der er jo en nabokone, der har fødselsdag 3. juledag, og hende plejer jeg at lave en lille ting til. Vi er ikke på rigtig gave, men lidt har også ret, og hun plejer at være glad for de små tin,g jeg har lavet i tidens løb.

Juleaftensdag går min mand og børnene rundt til naboerne med en lille pakke og ønsker glædelig jul og får en sludder om året, der er gået inden en lille julefrokost og kirkegang og gåsesteg og ris a la mande med råsyltede hindbær af EGEN avl- ingen baktusser her- tak.

Vi håber vi får en hyggelig aften og skulle den blive helt anderledes, fordi et barn er født--- så gør det jo bare det hele endnu mere festligt. Jeg glæder mig og håber alle mine læsere gør det samme.
Endnu engang Glædelig fest.


14 kommentarer:

Lene sagde ...

I ønskes også en glædelig jul, Karin, og det bliver spændende om et lille julebarn dukker op i jeres familie :-)

Karin Grøn sagde ...

Lene- ja og vi håber det bliver snart for datteren har kæmpe ben ondt i ryggen og plukveer så det forslår, så vi håber snart vandet går så hun kan få sit lille barn ud. Jeg har jo set hende, da jeg var med til en scanning og jeg så hendes lille ansigt- hun ligner både sin mor og far- fascinerende teknik. Glædelig jul også til dig og dine

Kisser sagde ...

Glædelig jul til dig og hele familien her fra Køge.
Sikke da en julegave at få - et barnebarn - hvis altså barnet bestemmer sig for det :-)

Karin Grøn sagde ...

Kisser- ja vi håber også hun snart kommer.

dqpage sagde ...

hej Karin.
Sikken et smukt juletræ.
Og hvor spændende med den lille MY.
jeg vil nu ønske for MYs skyld, at det ikke lige netop bliver juleaften der bliver fødselsdagen. Mest af hensyn til fremtidige fødselsdage, der så ikke kolliderer med juleaften :o)
Men uanset hvad - så kommer man jo til verden på sin fødselsdag - og som sådan vil det være det perfekte tidspunkt :o)
Der er lagt op til en hyggelig juleaften hjemme hos jer - og du har travlt med alle forberedelserne.
Derfor: glædelig jul og godt nytår ønsker jeg dig og din familie.
mange hilsener
Mona

Fríða sagde ...

kære Karin og familie, önsker jer alle en rigtig glædelig jul og et godt nytår, glæder mig til at fölge bloggen i det nye år hvor der formodentlig bliver meget omhandlende den lille nye prinsesse. held og lykke med den forestående födsel.
kh.fra Island
Frida

Madame sagde ...

Kære Karin! Rigtig glædelig jul til dig og dine - og hvor er det spændende med den lille ny, der kan komme når som helst.

Lona sagde ...

Jeg ønsker jer en glædelig jul og et rigtig godt nytår (;o) meget spændende om det bliver et juleaftensbarn - de bedste ønsker (;o)

Trillemor sagde ...

Rigtig meget glædelig jul til dig og dine også og held og lykke med den forestående fødsel:-)

Lisbeth sagde ...

Nej hvor spændende Karin...en dejlig tid at blive mormor i..:-)
Har selv 2 julemåned børn, men holdt altid en ½ års fødselsdag i Juni på deres dåbsdag da de var skolebørn.

En rigtig glædelig jul til dig og din famile ønskes du fra Lisbeth i Ulsted/Hals

Ps...
Kan huske dit gode bagværk med brændnæller som du lavede til et af mit børnebørns konfirmation.
Liz Hansen som var med i Skansespil og Pernille Wihlborg der i mange år lavede plakatene til Skansespil er min døtre..:-)

Lydert sagde ...

Rigtig glædelig jul til dig og dine - og pøj pøj med Bette My

Strikkeheksen sagde ...

Glædelig jul - spændende om den bliver beriget med endnu et familiemedlem :-)

Karin Grøn sagde ...

Kære alle. Tak for jeres søde hilsner. Hun lader vente på sig- den lille primadonna-- men når hun kommer ud så skal vi nok få pillet de nykker af hende. Det har jeg gjort med mange primadonnaer i tidens løb så mon ikke også det lykkes med hende. Hun har nemlig fået tilbudt en rolle i et vikingespil til sommer inden hun er født.

dqpage sagde ...

hej Karin
hvor er det spændende med lille MY ..
og fine hjemmelavede julegaver til familien.
Dem er de nok blevet rigtig glade for.
håber I har haft en rigtig dejlig jul.
fortsat glædelig jul til jer
mange hilsener Mona