lørdag den 25. juni 2011

Perlebroche til Mermaid og middelalderkjole til datteren.

Mermaid af Hanne Falkenberg med Violykkes broche af gummi, glasperle og sort pind

Hvor heldig kan man være- Violykke lå inde med en broche, som hun havde lavet til sig selv i præcist de farver jeg skulle bruge. Modtog den i går med en fin papæske og nogle dejlige violbolcher. Dem kan jeg ikke fotografere, for de er nemlig spist !!

Datteren skal deltage i Aalborg middelalder sammen med sin svigerinde og svoger og da det er første gang måtte hun jo i gang med at sy noget middelalderkluns. Det blev denne kjole, der er utroligt smuk til hende. kanterne skulle sys i hånden, så der kom mor på banen.

Underkjolen er i fuld længde med samme snit men rund hals og lange ærmer og alt er lagt op - også de 4,5 m kant forneden med gule kædesting. Den er utroligt smuk til hende- hun skulle aldrig gå i andet- men det kan jeg nok ikke overbevise hende om.

7 kommentarer:

Samtal från min trädgård sagde ...

Begge er så flotte. På Gotland har vi en hel uge med Middelaldertema, som mine börn plejer at komme over til, då de er på lejr på öen.
Ha det godt.

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er den smuk din Mermaid og sjalsnålen passer jo helt perfekt :-)

Hun vil jo nok føle sig lidt for synlig, hvis hun skulle gå rundt i den kjole hele tiden, men fin er den sandelig :-)

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Hvor er det bare flot begge dele...Godt du fandt en broche der passede.

Karin Grøn sagde ...

Samtal--- tak for din hilsen. Jeg ville gerne til Gotland og se jeres middelalertema, men det må blive når vi ikke har hund mere. Det er nærmeste umuligt at få hund med til Sverige eller i hvert fald meget besværligt.
.....................................
Lene- tak for det- det synes jeg også selv- datteren er totalt ligeglad med om hun er synlig eller ej--- hun er skuespiller og vant til at være på--- men hun er meget yndig i den model. Den behøver jo så ikke være orange og gul- men det var på tilbud i Ikea til 15 kr pr m så kjolen har kostet 80 kr at lave.
-----------------------------------
Helvig- tak--- ja jeg synes også jeg var heldig for faktisk havde hun taget den fra til sig selv men ville så godt sælge alligevel.

Unknown sagde ...

Sikke en kjole !

Karin Grøn sagde ...

Ja det er temmeligt utroligt hvad man kan lave af billigt lagenlærred til 15 kr pr m i Ikea. Den er som sagt fantastisk klædelig

Helle : sagde ...

ja din Mermaid er bare super flot, og kjolen er også fin, må vi ikke se hende med den på ?