mandag den 3. januar 2011

Jeg holder af hverdagen- længe leve Dan Turell

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at ønske mine læsere et rigtigt godt nytår.
Nu har jeg endelig tid til at skrive og få nogle jule og nytårsfotografier ind på min blog. Jeg blev nemlig influenzaramt til jul og fik samtidig gæster, så vi blev 8 juleaften og havde børn og datters kæreste her i 5 dage. Derudover kom datteren og kæresten hjem igen til nytår, da deres gæster meldte afbud 3 dage før nytår. De havde købt en raclette, så den prøvede vi, men sikke et arbejde at få gjort klar til, men det blev en hyggelig aften Derfpr er bloggen blevet nedprioriteret kraftigt.
Maden var lækker og det er stadig vores egne tomater fra vinterhaven. De er taget ned for længst men står i en kasse med avispapir og modner lige så stille.
Balder er hunderæd for nytår og det bliver værre og værre. Nu er han også begyndt at ødelægge huset når han er alene hjemme, men han kom heldigvis ikke til skade. Vi skal have talt med dyrlægen om det så han kan få noget hjælp. Han KAN ikke lide fyrværkeri mere og slet ikke glimtene. Han ryster så hans tænder klaprer i munden, så det er meget synd for ham, men vi gør hvad vi kan for ikke at ynke ham.

På falderebet- juletræet med sin pynt juleaften med gaver og alting. Det kan jeg godt tillade mig at sende, da vi først pynter op 4. søndag i advent og holder jul lige indtil Helligtrekonger.

5 kommentarer:

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Hvor er det synd for Balder.Vores Jassu er bestemt heller ikke glad for alt det fyrværkeri og vi har stadig problemer med at lokke ham ud på aftentur. Nytårsaften fik han Meprobamat fra dyrlægen, og var mere rolig end han før har været. En lang luftetur inden det blev mørkt, medicn sidst på eftermiddagen og så gik det bedre end forventet.
Fine sutsko du har lavet :-).

Madame sagde ...

Godt nytår Karin!
Det er vel nok synd, at Balder er så bange for nytårsfyrværkeriet! Min far havde en hund magen til, og den fik noget beroligende, som hjalp vældig godt - der findes vist også en type, der ikke sløver. Det var ærgerligt at du blev syg, men jeres bord ser meget indbydende ud.

Karin Grøn sagde ...

Anne-Mette- ja- de firbenede holder mest af hverdagen. De kan ikke lide alt det her pjatværk, men jeg vil prøve lidt med noget af det ferromonlignende stof- mon ikke det virker.
-------------------------------------
Madame- jeg vil forsøge med ferromonlignende stof der hedder DAP som bliver sat i stikkontakten og udspreder et stof som tæven laver og dufter af mens hun giver hvalpene mælk. Ellers findes der noget man kan give i foderet der virker beroligende men ikke sløvende.

Dortheivalo sagde ...

Godt nytår til dig også!

Karin Grøn sagde ...

Dortheivalo- tak for din hilsen og i lige måde