onsdag den 17. marts 2010

Grokraft og livsvilje med svære livsvilkår- og gave til Sjælland

Vores have er forsat et ishav- indlandsisen er flyttet til Søraa, tror jeg - og alligevel- i kanten af ½ m sne, hvor den har trukket sig tilbage dukkede disse to små fyre op for 2 dage siden og nu er de sprunget ud- sikke en grokraft og livsvilje.
Det samlede Vivian Høxbro sæt i tynd shetlandsuld købt hos en anden strikker engang og grøn Tynd Geilsk uld
I morgen har den ene svigerinde på Sjælland fødselsdag, så nu får jeg endelig fundet en arvtager til Stjernedominohatten. Jeg har dertil lavet et tørklæde- også fra Vivian Høxbroes bog Dominostrik og selv derudfra kreeret et par muffedisser i samme stil. Nu håber jeg bare hun kan lide det- det kan man jo aldrig vide på forhånd, men jeg synes det er lidt forårsagtigt og lyst og kan bruges selvom det stadig er meget koldt.

Stjernedominohat fra Vivian Høxbros bog Dominostrik

Muffedisser i eget design bygget på tørklædet fra Dominostrikbogen


Nærbillede af tørklædet. Egentlig er den grønne stribe tilføjet af mig for at passe til hattens smalle grønne striber.


Tørklædet er meget langt- som det ses- her i sin fulde udstrækning- tørklæde fra Dominostrikbogen.

8 kommentarer:

Annette sagde ...

Hvor er det flot, jeg er sikker på at modtageren bliver glad for gaven. Jeg ser, at I stadig ikke er sluppet af med sneen, det må da snart have været plusgrader i så mange dage at den forsvinder.

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Hvor er det bare flot. Håber at modtageren bliver glad for det.

Karin Grøn sagde ...

Annette- her er ganske vist plusgrader, men der er forsat 25-40 cm sne i hele haven - jeg håber også modtageren kan lide det.
-----------------------------------
Helvig- tak skal du have- jeg håber også- men man ved jo aldrig- det er lidt specielt.

Helle : sagde ...

Jeg tror at din modtager bliver rigtig glad for det, det er da også et stort og flot arbejde du har gjort.

Karin Grøn sagde ...

Helle- det ved man aldrig med hende- men jeg forsøger mig- ja det er et stort arbejde, men når man først er inde i systemet går det jo hurtigt alligevel men det er da lidt langsommere end at strikke lige ud af landevejen.

Strikkeheksen sagde ...

Uha, lad os da håbe, hun bliver glad, for det er da godt nok et særdeles flot sæt :-) Men det er jo ikke altid man rammer rigtigt med farver osv. Jeg krydser fingre :-)

Karin Grøn sagde ...

Lene- det håber jeg også- hun er noget kritisk men vi får se.

Kludemutter sagde ...

Sikke et sæt, hvor er det bare fint ;)

Yt