søndag den 21. marts 2010

Så blev det forår, men datteren bestilte hue og muffedisser til sin vinterjakke.

Jeg kunne ikke lade være at købe stedmoderblomster i LIDL til 16 kr for 10. De står og dufter i min vinterhave for de kan jo ikke komme ud uden dyne på endnu, så nu tror jeg på det.
FORÅRET ER PÅ VEJ

Muffedisser i eget design - nu med tommelfingerhul- i Kauni 100 % uld
Til trods herfor er der stadig hundekoldt og datteren har bestilt et par lange muffedisser og en baskerhue i tirsdags, så de er så færdige nu.

Baskerhue fra Gavstrik i ensfarvet Kauni


Hue med dobbelt bånd som fungerer som en slags ørevarmere- en genial model

11 kommentarer:

Lotte K strik sagde ...

Ja nu må det da snart komme(foråret), her skinner solen lidt en gang imellem, sikke et sødt sæt til datteren.

Samtal från min trädgård sagde ...

Settet er bare flot, og det kan nå at bli en del koldt endnu!
Jeg er også begyndt at kigge ud ad mit vindue for at se om jeg kunne tänke mig noget ved yderdörren, men vi venter lige lidt endnu.

Mariann sagde ...

Hvor er det bare blevet et flot sæt, og nogle rigtig flotte farver :-)
Var i Frederikshavn sidste weekend, og jeg kan godt forstå i kan have svært ved at tro på, at foråret er på vej. Sikke da en masse sne i stadig har deroppe.
Hernede (Århus) er det snart helt væk. Dejligt !

May Anna sagde ...

Rigtig flot sæt du har strikket til datteren. Baskerhuen er jeg helt pjattet med.
Forår??????????????
Jeg har travet en lille time her i eftermiddag, og det var bidende koldt om ørerne og fingrene.

May Anna sagde ...

Hej igen

Jeg tror såmænd godt, at du kan sætte stedmoder-blomsterne ud. Jeg plantede mine ud i en krukke i tirsdags og de klarer sig fint.

Karin Grøn sagde ...

Lotte- ja men den har ikke magt når der stadig er is på markerne og det blæser hen over dem.
-----------------------------------
Samtal- ja jeg venter også for der er hundekoldt og blæsende her.
-----------------------------------
Mariann- ja vi så jo at der slet ikke var sne nede hos jer eller på Fyn sidste weekend, da vi kørte hjem fra Odense sygehus, men så sent som torsdag da jeg kørte til Sæby var der ca 1 km nordfor os stadig driver højere end min Suzuki Wagon.

Karin Grøn sagde ...

Manna- her er bidende koldt og det blæser henover isklædte marker og høje snedriver, så jeg venter lige en uges tid med de små forårsbebudere.
Sættet tror jeg også falder i god jord.

Helle : sagde ...

Skønne blomster uha man bliver helt i forårsstemning af at se på dem.

Skønt sæt til din datter.

Karin Grøn sagde ...

Helle- ja og fordi de er guls, så dufter de helt vidunderligt. Sættet er nu afleveret samtidig med at jakken er lagt væk, men hvem kunne regne ud at vejret skiftes så hurtigt.

Madame sagde ...

Sikke et dejligt sæt du har strikket, Karin - skønne farver! Og nu er det nemlig tid til forårsblomster - jeg må have købt nogen i en fart, for i dag er det rigtigt forår. Det håber jeg også, det er oppe hos dig :-)

Karin Grøn sagde ...

Hø hø - ja hvis 8 grader og havgus er forår-så har vi forår. Vi var nu på Mols til en bodeling hvor min mand skal arve men der var heller ikke varmt for det var også ved vand og det vil åbentbart ikke blive varmt lige med det samme. Jeg fik lige den farve stedmoderblomst jeg søgte i dag og så ovenikøbet på tilbud i Aldi- den er svagt lysegul og jeg håber den giver et andet look end de lyseblå jeg har haft de sidste mange år ud mod vejen sammen med de lyserøde feroser og New Dawn slyngroser. Du kan se dem på google maps østkystvejen 438, Søraa Asaa. Desværre nåede jeg ikke at komme med på billedet, men jeg så godt bilen køre forbi og fotografere.