onsdag den 13. august 2014

Sommerbluse til mig selv i hør og bomuld


En sommerbluse til mig selv er langt om længe blevet færdig. Strikket i garn fra lageret i  flameagtigt halvt bomuld- halvt hør i naturfarve på p nr 5


Mønstret er frit inspireret af den bluse jeg strikkede til min mor i juni, men dels er den strikket fra toppen og ned- dels har den vendestrik så nakken er højere og et lille kort ærme- et andet mønsterstrik i halsen og ligeså forneden.


Jeg har lavet kanten forneden om til noget mere enkelt og har forsat strikket indtag og udtag så den er lidt figurstrikket, da jeg var bange for den ellers ville opføre sig som en sæk. Jeg tror den bliver rar at have på.

2 kommentarer:

dqpage sagde ...

Det er en rigtig sød sommerbluse - og den ser ud til at være lækker og behagelig at have på. Også i det varme vejr vi har haft ..

Karin Grøn sagde ...

Mona- det er en rigtig lækker blanding med hør og bomuld. Desværre er det ikke moderne mere, men jeg har hamstret både bukser og nederdele men desværre fik jeg aldrig nogle overdele, da det var moderne.