mandag den 26. august 2013

Bryllupsgave i kniplinger


 Bryllupsgaven til datteren og svigersønnen, kan nu vises frem.


Jeg kalder kniplingen " Brændende kærlighed og da vi hedder Grøn er den bundet sammen af grønne blade
Egentlig er den fra Håndarbejdsbladet for mange år siden og en juleknipling i hvid og guld, men jeg har omformuleret den i farver og også lavet andre slag, så jeg fik lavet min helt egen version i fri knipling



Kortet er endnu ikke skrevet her, men det forestiller et livstræ eller Ygdrasil om du vil. De unge har begge haft noget med vikingespil og projekter at gøre og den ene sågar ment at være hedninge i en periode af sin tidlige ungdom men nu bliver de så mindet lidt om det og de gamle bliver taget lidt i ed også udover vores rigtige Vorherre, så nu er alt taget i ed til at deres bryllup kun kan blive til glæde.
Det er designet af en tysk kunstner jeg ikke kan huske navnet på men kniplet med kun 4 par hæklet sammen og kniplet i ufarvet hør 40/2 - oprindeligt vist vævegarn, men det fungerer.

Ingen kommentarer: