søndag den 26. august 2012

Sokkesæsonen er indledt- første par til "svigersønnen"


Stribede sokker str 45 til svigersønnen i Coops fantastiske strømpegarn, der holder til alt.

Så er sokkesæsonen indledt med et par sokker til svigersønnen- hængt op til skue i den opstammede rose " Nostalgie" som jeg har fået i gave af hamog hans makker, fordi jeg læste korrektur på deres afsluttende specialeopgave til historiestudiet på Aalborg Universitet - så jeg krydser fingre  den 24. september, hvor han skal op til afsluttende eksamen og endnu mere for, at han kan få job.

Imidlertid er den unge mand blevet opmærksom på, at han faktisk godt kan lide at gå i uldne hjemmestrikkede sokker, så nu er sæsonen indledt med et par i striber--- i str 45!!!

Hvorfor har de unge mennesker dog så store fødder-- jeg håber at lægestanden kan finde ud af hvad det er, der gør, at børn i dag har kæmpefødder, så det kan blive taget ud af kosten-- det er nogle  enorme plader man skal strikke til.
 Tænk hvor mange sokker man kunne få strikket hvis alle brugte str 38-40 og ikke 45-47.
Selv barnebarnet på 7 mdr bruger allerede str 20 og kan ikke engang gå-- -så hjælp-- hvor skal det ende--- sønnike der har str 46 brugte str 20 da han var et år---- vi håber barnebarnet stopper inden den størrelse.

En forbrugeroplysning vil jeg også lige give-- i denne uge har Kvickly tilbud på ders "cementstrømpegarn"- det eneste der holder i årevis til 10 ngl for 100 kr i stedet for de 27 kr det plejer at koste pr nøgle. Så både sønnike og "svigersønnen" er sendt i byen efter garn til dem selv.

4 kommentarer:

Johanne sagde ...

Jeg har lagt mærke til tilbuddet - og er næsten på vej, venter bare på en kørelejlighed :-) Foreløbig er jeg i gang med at rydde op i det gamle strømpegarn. For det jeg allerhelst vil strikke, det er sokker.
Har også undret mig over, hvorfor ungdommen har så store fødder :-)
Ønsker dig en god og givende sokkesæson og krydser fingre for svigersønnens projekter. :-)

Lydert sagde ...

hehe, ja det er noget af et arbejde at strikke sokker nu om dage. Min kæreste har bestilt sokker - han bruger str 46, jeg bruger selv str 41, så der skal en del garn til sokker her i huset.
De stribede er ret flotte

laj [tulipan-hygge] sagde ...

ja det må du da nok sige nogle store levefødder de har din stakkel der skal strikke til dem

billig garn kan man da altid bruge tak for tippet

Karin Grøn sagde ...

Johanne- håber du får fat i det- sønnike forsøgte i Aarhus, men der var intet at få-- alt var væk kl 11.30-- men heldigvis var svigersønnen vaks i Aalborg og fik 20 nøgler i alle mulige " spændende" farver, som han sagde. De var sandelig også spændende- næsten for spændende.
------------------------------------
Lydert- tak- jeg synes også de stribede er lidt vakse til en ung fyr på 26.
----------------------------------
Laj - selv tak for tippet- håber du får fat i noget af garnet. Det er drønstærkt.