søndag den 7. februar 2010

Skansespil 2010 musicalen " Annie"




Så fik vi løbet Skansespillet 2010 i gang med første læseprøve på Amatørscenen Skansens sommerforestilling musicalen " Annie"
Historien udspænder sig i New York i 1932 og man kan læse meget mere om den på http://skansespil.dk
Ikke færre end 45 medvirkende i store danse - og sangnumre - flest børn, men også en pæn flok voksne- med hjemløse, børnehjemspiger og meget andet godt og skønne sangnumre i pragtfuld jazz og swingstil
Undertegnede skal spille ikke mindre end 5 roller, men alle roller har replikker og jeg skal stort set være på scenen hele tiden. Bl.a jeg skal spille Fru præsident Ellinor Roosevelt. Tænk jeg skal gøre den som præsidentfrue over De forenede stater!!!

Historien er sjov og rørende og fuld af skægge indfald og ikke særligt farlige ganstere OG
Balder, der skal spille hunden Sandy.
Han var med til prøve i dag og han n-ø-d det. Det vrimlede med søde børn, der ville klappe og kæle ham og han elsker det. Under læseprøven sov han undtagen, når børnehjemsbestyrerinden SKREG, så vågnede han og så forvirret på mig.
Sangene nød han bare, så det var jo herligt.
Skulle nogen af mine læsere komme omkring Hals i perioden 8.-17. juli vil vi være at finde der hver aften i en forrygende friluftsforestilling. Jeg håber at se nogen af jer.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nu ved jeg ikke om jeg/vi er i Hals i den periode, men er vi...så kommer vi på Skansen :-) rigtig god fornøjelse

Karin Grøn sagde ...

Anne- jeg håber det- jeg tror det bliver en forrygende forestilling- et brag af en musical, som dem vi lavede i gamle dage med My fair Lady, Showboat, Oklahoma og Sound of Music og hvad jeg ellers har været med til.

Annette sagde ...

Ja Karin, det kommer nok til at knibe lidt med at sidde imellem publikummet til "Annie", desværre. Hvis I måske kunne flytte datoerne 1½ måneds tid frem, så vil det være fint ☺ ☺ ☺

Sjovt, at Balder tager det så roligt at være skuespiller, sikken masse nye indtryk han får.

Som svar på dit spørgsmål fra sidste indlæg, kan jeg kun skrive... nej, nej og atter nej ☺ ☺, der er overhovedet ikke skygge af forår hernede. Al sneen er væk, men der er hundekoldt. Ærinder bliver udskudt så længe som muligt. Men jeg ved godt, at vi ikke skal klage, når jeg tænker på den vinter I har/har haft. Men der skal ikke herske nogen tvivl om, at jeg glæder mig utrolig meget til foråret begynder at pible frem.
En rigtig god aften til jer.

Karin Grøn sagde ...

Annette- han n-y-d-e-r alle de mange hænder og klap og kys han får og han sov som en kampesten efter prøven. Det er ellers lidt svært at få ham motioneret og givet indtryk nok når man ikke engang kan gå ud i sin egen have for sne. Vi har nogle stier, som primært Balder har lavet, men der er drive rpå 75 cm - 1m ude i haven stadigvæk så jeg er meget spændt på hvordan planterne ser ud nedenunder. I går var der et haveprogram i tv. det var helt surrealistisk at se at man kan grave i jorden og plante - sært som vores tanker spiller os et puds.
Her ser sådan set fint nok bortset fra man ikke kan gå ude og bortset fra at det er isnende koldt når det blæser, men holder vinden sig i ro og solen skinner som nu, så er der faktisk dejligt ude på de 10 kvm man kan bevæge sig.

Madame sagde ...

Jeg ville meget gerne se dig optræde i Skansespillet, Karin - og også se Balder! Det må være en stor oplevelse for dig at være med. Hvor er det ærgerligt, at du bor så langt væk.

Karin Grøn sagde ...

Madame- jeg tror også vi ville gå godt i spænd, men afstanden er for stor. Det var også mest til de, der måske skal på ferie i Hals. Der ligger et kæmpe sommerhusområde mellem Hou og Hals med Danmarks bedste børnestrand, men også rar for voksne, så lidt reklame er altid godt. Vi spiller i gården i Hals skanse, der er et historisk sted, der ligger ved indsejlingen til Limfjorden ved Hals og faktisk er fra 1670erne. Der er bl.a. et gammelt krudtkammer bygget ind i selve skansen, hvor der bor flagermus. Dem har vi sommetider set, når vi har været dernede sene nattetimer for at bygge scene. Der er jo et kæmpe arbejdet ud over selve forestillingen bl.a. fordi vi hverken må grave- det gør vi nu lidt alligevel eller efterlade noget som helst.

Lene sagde ...

The sun will come up tomorrow :-) jeg elsker den historie og især den sang :-)

jeg er vist desværre ude og ferieføjte til den tid, men lad os nu se om ikke vi kan finde vej til Hals :-)